IRANSAT NEWS

۱۰ فروردین، ۱۳۸۹

راه هاي جلوگيري از پارازيت2


دوستاني در ايران با مشكل پارازيت شهري روبه رو هستند كه دريافت امواج ماهواره را مختل ميكند . سيستم ارسال پارازيت (نوكيا زيمنس) در بعضي شهر ها نصب و با توجه به ميزان امپر فركانس هاي مختلفي را مختل ميكند.

در اين جا راه هايي عملي براي شما قرار داده ايم تا دريافت امواج بدون نويز داشته باشيد.

معرفي روش:
در نخست شما با هر مقدار پارازيت شديد ميتوانيد شبكه مورد نظرتان را بدون نويز دريافت كنيد ولي ممكن است با دريافت بدون نويز ان شبكه فركانس هاي ديگر دچار اختلال شوند ولي شما توانستيد شبكه مورد نظرتان را دريافت كنيد.

كار هايي كه بايد انجام دهيد:
1 : شناسايي كنيد كه دكل ارسال پارازيت در كدام سمت منزل شما قرار دارد توجه داشته باشيد كه امواج مزاحم با برخورد به سطوح منعكس ميشوند.
2:اگر انتن شما در بالاي پشت بام قرار دارد ان را به بالكن/ حياط و يا بهترين جا حياط خلوت است كه در صورت وجود ديوار بلند بسيار عاليست.
3:هنگام قرار دادن ديش در حياط بايد يك تلويزيون و رسيور كنار شما باشد تا كانال پارازيتي را روي ان مشاهده كنيد.

انجام روش ( در حياط):

شما با مشاهده كانال پارازيتي ديش را در محل به سمت راست يا چپ ببريد تا جايي كه كانال مورد نظر سيگنال بهتري داشته باشد سپس بايد با پايه هاي ديش كه روي زمين هستند كار كنيد بايد يكي يكي پايه ها را كمي بالا پايين كنيد(موزاييك زير ان قرار دهيد) تا سيگنال خوب را ديافت كنيد با جلو يا عقب بردن ديش در همان محل روي دريافت تاثير بيشتري دارد همچنين با بالا و پايين بردن پايه پشت ديش شما بايد حتما در اين روش ديش را از محلي هميشگي خود جا به جا كنيد تا به سيگنال خوب دست يابيد / در اين روش ممكن است شبكه هاي ديگر دچار اختلالاتي بشوند.

انجام روش (پشت بام):

در صورتي كه شما حياط يا بالكن مناسب براي ديش نداريد دريافت امواج براي شما دشوار تر است با توجه به فرستنده پارازيت در صورت ديد شما از بامتان تا دكل بايد ديش را در محلي از پشت بام قرار دهيد تا پارازيت كمي به ان بخورد به عنوان مثال محل مناسب ميتوانيد كنار ديوار كوچكي كنار كولر و سيستم هاي خنك كننده و... باشد حتما بايد ديش را از محل قبلي اش جا به جا كنيد سپس با نگاه كردن به صفحه تلويزيون و مثل روش قبل پايين و بالا كردن يكي از پايه هاي ديش كه روي سطح قرار دارد انجام دهيد همچنين با جلو عقب كردن ديش و دستكاري پايه پشتي ديش. در صورتي كه تمام مراحل را انجام داديد و به سيگنال خوب دست نيافتيد بايد با مصالح ساختماني اطراف ديش را ديوار چيني كنيد همچنين در صورت لزوم جلوي ديش تا حد دريافت سيگنال.

توضيحات:

انجام اين روش ها ممكن است تا رسيدن شما به امواج بدون نويز مدتي زيادي طول بكشد ولي اين راه عملي ترين راه در مقابل نويز زميني است كه به ندرت در اينترنت بيان شده است.
با توجه به محل شما ممكن است با انجام اين روش ها به سيگنالي بسيار عالي و كوچكترين نويز دست يابيد.
انجام اين روش ها به صبر و حوصله زياد نياز دارد شما بايد در صورتي كه شبكه مورد نظرتان را بدون نويز دريافت كرديد حد اقل 5 دقيقه در محل ان را تماشا كنيد.
روش ذكر شده بيشتر براي دريافت ماهواره هاي شرقي مثل هاتبرد صدق ميكند.
انجام روش هايي مانند توري . فويل . و... ممكن است كمي سيگنال را بهتر كند ولي جا به جايي ديش تاثير بسيار مهمي در جلوگيري از پارازيت دارد.

هميشه توجه داشته باشيد كه ارسال پارازيت در شهر و يا منطقه شما نشان از ترس و وحشت شديد ارسال كنندگان ان پارازيت از دريافت ازاد اطلاعات توسط شماست.

نويسنده اين مطلب:كيوان

www.iransatnews1.blogspot.com

شبكه هاي فارسي تلستار12 در خوابي بزرگ


هم اكنون شبكه هاي پارس . اريامهر . تن تي وي و شبكه هاي فارسي دولتي بريتانيا و امريكا و سيماي ازادي در حال پخش از ماهواره تلستار12 مي باشند در حالي كه تعداد دريافت كنندگان اين ماهواره در ايران بسيار محدود است و پارازيت هاي شهري امواج ان را مختل ميكنند.

متاسفانه درك اين مسئله كه تلستار12 ديگر مخاطبي ندارد براي شبكه هاي خصوصي فارسي زبان بسيار دشوار است در حالي كه ميتواند خرج تلستار12 به خود شبكه و پخش وسيع تر در ايران انجامد.

در حال حاضر شبكه هايي مثل اريامهر و تن تي وي هستند كه فقط از تلستار12 پخش ميشوند ساير شبكه حد اقل از يك ماهواره ديگر هم دريافت ميشوند.

نويسنده اين مطلب:كيوان

www.iransatnews1.blogspot.com

۰۵ فروردین، ۱۳۸۹

NITV و زمزمه هاي بازگشتش به ماهواره


تلويزيون ملي ايران NITV اولين شبكه فارسي زبان بود كه به سوي داخل ايران به صورت24 ساعته از ماهواره پخش شد با مديريت ضيا اتباي بهترين برنامه ها را با كيفيت خوب ارائه داد اين شبكه از ماهواره هاي يوتلست دابليو3 / هاتبرد و در نهايت در تلستار12 اخرين برنامه هايش را به سمت ايران پخش كرد و به دليل هزينه بالا و ساير مشكلات مالي اين شبكه در سال2006 با ايرانيان خدا حافظي كرد.

به جرات ميتوان گفت NITV تحولي عظيم در راه اندازي شبكه هاي فارسي و پخششان به سمت ايران انجام داد.

هم اكنون اين شبكه بار ديگر به مديريت ضيا اتاباي راه اندازي شده و از طريق جي ال ويز و سيستم هاي جي ال باكس پخش ميشود به گفته شهرام همايون مدير شبكه كانال يك به زودي ان اي تي وي از طريق ماهواره نيز پخش خواهد شد.

در حال حاضر اين شبكه را ميتوانيد از اين سايت ببينيد:


www.nitv.tv
www.glwiz.com

نويسنده اين مطلب:كيوان


www.iransatnews1.blogspot.com

۰۳ فروردین، ۱۳۸۹

تلويزيون طپش به هاتبرد بازگشت



تلويزيون طپش كه به دليل مشكلات با كمپاني ماهواره اي از هاتبرد قطع شده بود لوگوي خود را از هاتبرد روي اير برد.

مشخصات دريافت در هاتبرد:
Frq:10971
Pol:H
Smbl:27500
Ch name: Tapesh International

نويسنده اين مطلب:كيوان

www.iransatnews1.blogspot.com

۲۹ اسفند، ۱۳۸۸

بي بي سي فارسي و صداي امريكا در هاتبرد زده شدند


شبكه فارسي بي بي سي در روز عيد و چند ساعت مانده به سال تحويل در حالي كه از هاتبرد پخش ميشد با پارازيت شديد از اين ماهواره زده شد شبكه فارسي صداي امريكا نيز از يكي از فركانس هايش در هاتبرد زده شد.

نويسنده اين مطلب:كيوان

www.iransatnews1.blogspot.com

۲۸ اسفند، ۱۳۸۸

برنامه هاي نوروزي سال 89 تلويزيون هاي فارسي


امسال نيز شبكه هاي فارسي رقابتي در ارائه برنامه هاي نوروزي دارند در اين ميان و تا اين لحظه شبكه اي كه هر ساله بيننده هاي زيادي به خود جذب ميكرد (طپش) به سوي ايران پخش نميشود.

اما هر لحظه امكان بازگشت اين شبكه به هاتبرد وجود دارد اما مثل سال هاي گذشته نميتواند بيننده زيادي به خود جذب كند.

هم اكنون پخش برنامه هاي شبكه ايران تي وي / پن تي وي / لايو / و تاپ تي وي به صورت مشترك انجام ميشود در همين حال شبكه فارسي بي بي سي نيز هزينه زيادي براي برنامه هاي نوروزي خود كرده است شبكه هاي جام جم و اميد ايران هم برنامه هاي جالبي را ارائه خواهند داد.

تلويزيون فارسي صداي امريكا به مدت سه ساعت پخش برنامه نوروزي خواهد داشت.

نويسنده اين مطلب:كيوان

www.iransatnews1.blogspot.com

۲۶ اسفند، ۱۳۸۸

پخش برنامه هاي بي بي سي در هاتبرد اغاز شد


پخش برنامه هاي بي بي سي فارسي بار ديگر از ماهواره هاتبرد اغاز شده است اين شبكه همچنان از يوتلست دابليو3 و تلستار12 پخش ميشود.

مشخصات بي بي سي فارسي در هاتبرد:

فركانس سابق
Frq:11117
Pol:V
Smbl:27500

Ch name: BBC Persian

نويسنده اين مطلب:كيوان

www.iransatnews1.blogspot.com

۱۴ اسفند، ۱۳۸۸

شبكه ten در تلستار12 و بازگشت صداي امريكا به هاتبرد


تلويزيون فارسي ten از ماهواره تلستار12 براي ايران و اروپا روي اير رفت اين شبكه از تورنتو پخش ميشود و به پخش موزيك و برنامه هاي سياسي ميپردازد.

مشخصات دريافت در تلستار12:

فركانس جديد

Frq:12621
pol:V
Smbl:3010
Ch name:Ten Tv

اين فركانس در برخي نواحي ايران سيگنال نميدهد.
..................................

شبكه فارسي صداي امريكا پس از مدت ها كه در اثر پارازيت از ايران قطع شده بود به هاتبرد بازگشت در صورتي كه با اعمال فشار از سوي دولت فرانسه ارسال پارازيت از ايران متوقف شود امكان بازگشت ساير شبكه ها به هاتبرد به ندرت فراهم ميشود.

مشخصات دريافت صداي امريكا در هاتبرد:

Frq:12242
pol:V
smbl:3700
ch name:PNN
نويسنده اين مطلب:كيوان

۱۳ اسفند، ۱۳۸۸

بررسي بهترين ماهواره ها در ايران


خوشبختانه ماهواره هاي زيادي چه در درجه هاي شرقي و چه در درجه هاي غربي ايران را پوشش ميدهند در اين ميان چند ماهواره هستند كه در ايران با استقبال زيادي در سال هاي اخير رو به رو شده اند از جمله هاتبرد . نايلست . اينتلست . تركست . عربست و اخيرا نيز ماهواره يوتلست طرفداران زيادي در ايران پيدا كرده است.

كه هر يك از اين ماهواره ها شبكه هاي مختلفي را شامل ميشوند.

به عنوان مثال:
ماهواره هاتبرد اكثرا شبكه هاي فارسي زبان و شبكه هاي اروپايي و ايتاليايي زيادي از ان پخش ميشوند.

ماهواره هاي نايلست و عربست شبكه هاي عربي . اروپايي از ان پخش ميشوند كه برنامه هاي متوع تفريحي . شو . ورزشي را شامل ميشوند.

ماهواره تركست نيز شامل شبكه هاي ترك زبان مي باشد.

در اين ميان در ايران بين چند ماهواره معرفي شده پر قدرت و بهترين ماهواره از نظر قدرت سيگنال ماهواره نايلست در 7 درجه غربي مي باشد.

ماهواره هاتبرد نيز به دليل پوشش كامل و قدرت خوب مورد استقبال ايرانيان و شبكه هاي فارسي قرار گرفته است.

اولين ماهواره اي كه در ايران حدودا 12 سال پيش مورد استقبال مردم واقع شد و بيننده هاي زيادي پيدا كرد ماهواره تركست بود كه پس از پخش شبكه هاي فارسي از تلستار12 و در سال هاي اخير هاتبرد از بيننده هاي اين ماهواره كاسته شد.

نويسنده اين مطلب:كيوان

www.iransatnews1.blogspot.com
..دوستاني كه قصد ارتباط با ما را دارند از نوشتن شماره تلفن در قسمت نظرات جدا خودداري فرمايند نوشتن هر گونه شماره و يا ادرس از خود به عهده شما بوده و ما هيچ مسوليتي در مورد عواقب ان نداريم
.. وجود هر سايت يا وبلاگ با نام ايرانست نيوزدر اينترنت جعلي بوده و سو استفاده از نام اين وبلاگ ميباشد.....در قسمت نظرات وبلاگ شما ميتوانيد ازادانه و بدون هيچ سانسوري نظر خود رابيان كنيد.....ايرانست نيوز اولين وبلاگ ازاد خبري درزيمنه ماهواره در اينترنت هميشه از اين ادرس در اختيار شماست.
توجه:اين وبلاگ به هيچ عنوان سياسي نمي باشد و به هيچ گروه و حذبي وابسته نيست.... اين و بلاگ مذهبي نمي باشد ... تمامي عقايد براي ما بسيار قابل احترام مي باشند .....با تشكر ايرانست